Funia împletită în trei nu se rupe uşor!

În fiecare an standurile librăriilor creştine se umplu de cărţi care ne trag cu ochiul, ne imploră să le cumpărăm,  poate descoperim vreun pont, vreo cale  inedită de a ne scoate căsnicia de la naftalină… promiţându-ne marea cu sarea…

De când am intrat în „şcoala familiei”, prin căsătorie,  ochii mei au citit multe, urechile mele au auzit nenumărate sfaturi, învăţături pe tema aceasta vitală, aş spune. Biblioteca mea e doldora de titluri ce conţin cuvinte ca : femeia, bărbatul, căsnicia. Dacă am ajuns să lecturez şi cărţile cu ghiduri de studiu destinate exclusiv  soţului meu, nu e asta dovada că mă străduiesc din răsputeri? O căsnicie bună nu e o întâmplare, nu-i aşa?

Toate cărţile ne  îmbie cu un ideal spre care tânjim, dar care pare atât de îndepărtat de realitatea căsniciilor noastre normale (nu neapărat rele), afectate de trecerea timpului, de rutină,  de apariţia copiilor, de incompatibilităţi şi metehne înnăscute şi dobândite, pe care coabitarea ni le-a accentuat.

Desigur sfaturile practice sunt de folos, la fel şi cunoaşterea particularităţilor de gen, însă dacă nu căutăm esenţa şi nu ne întoarcem la origini ne vom cufunda în deznădejde, căci vom reuşi să  operăm schimbări de suprafaţă, nu de fond.

Am început să valorizez sfaturile simple, oarecum la nivelul simţului comun,  la care te-ai fi gândit poate ultima dată.

„Cine se roagă împreună, rămâne împreună” nu e deloc un clişeu. Nimic nu sudează mai mult un cuplu decât vulnerabilitatea totală a amândurora înaintea lui Dumnezeu, Cel care uneşte cu adevărat, într-un mod supranatural două fiinţe atât de diferite. Cititul Bibliei împreună deschide calea unei comuniuni reale, oferă înţelepciune şi călăuzire în cuplu. E nevoie mereu de disciplină şi de setarea corectă a priorităţilor pentru a aplica aceste sfaturi cu perseverenţă.

Împletind funia în trei prin rugăciune şi citirea Bibliei nu doar că vom rămânea împreună, ci ne vom bucura de un adevărat ospăţ, gustând cu adevărat viaţa împreună cu bărbatul tinereţii noastre, într-o intimitate profundă,  pe care numai prezenţa Domnului o poate aduce.

Lasă un răspuns

